Eldorado bokhandel farges UNICEF-blå

For andre år på rad dedikerer Eldorado bokhandel sine lokaler til TV-aksjonen i oktober. -Vinn, vinn for alle, mener medeier og daglig leder av Eldorado, Christian Skrede. Han håper andre kjeder følger etter.

-Det gir ekstra mening i hverdagen å engasjere seg, sier Skrede. Flaggborg i UNICEF-farger og oppfordring til å bli bøssebærer – Torggata bærer sterkt preg av at det snart er TV-aksjon. Undervisningsopplegget som er utarbeidet rundt årets tematikk blir vist på alle skjermer fram til aksjonsdagen. I tillegg er det startet en egen Eldorado-matbutikk hvor det selges "Eldorados matkasse" som består av tørrprodukter av merket Eldorado – alle inntekter går til TV-aksjonen.

-For oss på Eldorado er samfunnsnyttig markedsføring viktig. I stedet for å bruke penger på annonser, satser vi blant annet på TV-aksjonen. Som privat næringslivsaktør er det viktig å kunne gi tilbake til samfunnet, og vi håper at andre små og store bedrifter gjør det samme, forteller Christian Skrede.

På selve aksjonsdagen er Eldorado en av Oslos baser for TV-aksjonen, og navn som Tom Egeland, Hanne Kristin Rodhe og Øystein Wiik vil stå klare til å dele ut bøsser til alle de som skal ut og gå.  

-Alle disse forfatterne har gitt ut ny bok i år. Etter at man har vært bøssebærer kan man velge å kjøpe boka, og 50 prosent av kjøpesummen går til TV-aksjonen, legger Skrede til.